martes, 5 de junio de 2012

LITUS


Desprès de sortir del teatre, de la Salaflyhard i veure l'ultima obra de la Marta Buchaca, algú va dir:  la teva germana es una genia!   
Estic totalment d'acord, però el que la fa realment important des de el meu punt de vista, no es ni que sigui una genia, ni que sigui la Marta Buchaca ,ni que sigui dramaturga. El que la fa important per mi, es el simple fet de que sigui la meva germana petita. No tots els germans es porten bé, ni tots saben estimar-se , ni aguantar-se,  ni ajudar-se.  Però tampoc la valoro perquè m'estimi, m'ajudi i em doni suport sovint, que també. La valoro, perquè  (i d'això en vaig ser present desprès de veure LITUS que va de dos germans), va ser  la primera persona que em va fer patir a la vida. En serio. Jo tenia 17 o 18 anys i ella 14 o 15. Els pares no hi eren. Em va demanar permís per sortir i jo li vaig dir que si... però truca'm cada dues hores, m'ho promets?  Llavors, que no hi havia mòbils, la Marta anava a una cabina i em trucava. La ultima, encara ho recordo, des de la Plaça Reial. No vaig poder dormir fins que la vaig veure arribar sana i salva i vaig entendre, per primera vegada, el calvari que tenia que passar ma mare cada fi de setmana amb mi.  Mai ens va passar res. mai ens vam drogar. Com a molt, alguna borratxera. No sé que em passa, tot em dona voltes deia la germana petita. I la gran li contestava... no passa res, dorm. Això es que vas borratxa, es normal. A l'obra de la Buchaca  hi ha molta nostàlgia, molt d'amor i molt de patiment. Fa riure i fa plorar. Es com la vida, si estimes a algú seràs feliç , però també et farà patir. La millor obra de la Buchaca diuen alguns. Es possible. Però el que està clar, es que no serà l'última, perquè la meva germana petita, cada dia es mes gran.

sábado, 2 de junio de 2012

EL SINDROME DE LA PERDIDA DEL FAN


Hay gente a la que le gusta jugar demasiado. Juega con las personas a juegos que hacen daño. Juegan el rato que ellos creen oportuno y cuando se cansan, dejan de jugar sin pensar en las consecuencias. Incluso, algunos se atreven a hacer poesía con tu dolor. Eso lo hacen los niños. Juegan a Gomas en el patio del colegio y cuando menos te lo esperas, sueltan las gomas y se piran. Marcándote la cara. Duele. El niño se ha pirado, ningún profe lo ha visto y tú te has quedado en un rincón del cole con la cara marcada, llorando y diciendo... ¿por qué a mí? esos niños son malos, se hacen mayores y nunca dejan de jugar. Nunca dejan de ser niños.
Hace poco me encontré a uno de esos y lo deje en el mismo instante en que vi la goma a punto de explotar en mi cara. Es una pena, porque me gustaba jugar con él. Estoy segura de que volverá a llamarme para jugar, pero cuando lo haga, tengo que tener claro que no lo hace por amor, ni siquiera por amistad... solo sufre EL SÍNDROME DE LA PERDIDA DEL FAN. Esos niños no toleran que pases de ellos, les matas el autoestima y su ego se siente herido. Eras su juguete y el juguete no puede pasar de jugar. El puede pasar del juguete pero no al revés. Tarde o temprano buscara las gomas, no las encontrará y se desesperará. Le entrará el mono. Es un Síndrome muy malo. Hace creer a la gente cosas que no son. Lo sufren un tipo de personas que JAMÁS han estado enamoradas, pero se comportan SIEMPRE como si lo estuvieran y se dedican sistemáticamente a romper corazones. Niños perdidos, egoístas, eternos adolescentes incapaces de amar. Qué pena. En serio, son muy peligrosos. Tipos que se comportan como si estuvieran enamorados. Una bomba de relojería para cualquier corazón sensible como el mío.

pd: Esto me lo ha enseñado un amigo, que da nombre a otro síndrome que empieza por G. Un amigo, que junto a otro, me han salvado el dia. Gràcias chicos.